Lamentablement, només una Anna.

28 05 2008

Fa un parell de dies vaig signar el manifest “Jovent Independentista per la dignitat!”, al qual ja s’hi han adherit uns 80 companys i companyes de les JERC d’arreu dels Països Catalans. L’intent d’escenificar, per part de Gent d’Esquerra, el passat dissabte el suport de les JERC a la candidatura de Joan Puigcercós i Joan Ridao ha indignat i decepcionat a molts militants de la major organització del jovent independentista d’arreu del país, de la qual estic orgullós de militar i dedicar-hi, com tants d’altres militants, moltes hores de treball i esforç.

El manifest, en la meva opinió, descriu molt bé els fets succeïts i la major conseqüència: la pèrdua de confiança davant la imparcialitat de molts membres de la Direcció Nacional. Especialment la del meu Portaveu Nacional, Gerard Coca, que va comentar-me personalment més d’una vegada que ell, d’acord amb el seu càrrec al partit, mai faria un gest public de suport a una de les candidatures, fet que l’honorava, però que al no complir la seva paraula, escoltada també per els i les conselleres nacionals a Alacant el passat 26 d’abril durant el Consell Nacional, el converteix en un militant deslleial davant molts companys i comanyes de les JERC

En canvi, hi ha una genial persona que en tot moment a fet públic el seu posicionament davant la militància sense amagar-se’n. Que no ha traït mai a ningú, va amb la veritat pel davant. Una militant com poques n’hi han per la seva feina constant per l’independentisme d’esquerres. Una companya de partit que, malgrat no compartir un parell d’idees, la considero una dels millors valors i talents dels que disposa el conjunt del Jovent Independentista.

Ella, només pel fet d’haver estat a l’equip redactor de la Ponència Oficial (podria dir molts més motius) és la única militant de les JERC, que estava legitimada a intervenir i participar a l’acte de Gent d’Esquerra d’aquest passat dissabte. Doncs sempre actua de forma coherent i transparent, no té res a amagar ni a avergonyir-se, és de les persones més dignes que conec.

Potser en Gerard Coca, si vol ser un bon Portaveu Nacional, hauria d’aprendre determinades actituds i formes d’ella, però lamentablement, als Països Catalans i a l’esquerra independentista només existeix una Anna Peña.

Advertisements

Accions

Information

13 responses

29 05 2008
Militant anònim

No poso en dubte el que dius, només em fixaré en un aspecte: és molt revelador que assumeixis com a normal que el fet de formar part de l’equip redactor de la ponència legitima la participació a l’acte d’una candidatura. Vol dir que la ponència és únicament patrimoni d’una de les quatre candidatures!

No estic dient res de nou, ja ho sé. Simplement m’ha fet gràcia comprovar que tots tenim interioritzat que la ponència estratègica d’ERC és la ponència estratègica de la candidatura de’n Puigcercós. Malgrat això, quedi com quedi la ponència després de rebre esmenes, segur que demanaran a tothom que la voti “per la unitat del partit”. Llàstima que no l’hagin buscat d’abans, aquesta unitat!

29 05 2008
Lídia Pelejà

Jordi,

m’ha agradat molt l’article.

Molt ben escrit i argumentat!

Endavant!

29 05 2008
Francesc

No m’agrada el manifest. Crec que és treure debats de l’organització a fora, que no interessen a ningú més que als militants. I crec que, si finalment el volíeu treure, us podíeu estalviar paraules com “dignitat”, “pèrdua de confiança”, “deslleialtat”, i moltes altres, per molta ràbia que us faci que en gerard no s’hagi posicionat amb Esquerra Independentista, perquè aquest és el problema. El linxament al qual l’esteu sometent (i a la resta de persones que surten a la foto) és una verdadera irresponsabilitat.

Calia que féssiu tot això perquè una candidatura arreplegués tres o quatre vots més?

29 05 2008
núria

genial article !i que n’aprenguin,perque tots siguem de una organització mes transparent, m’es assamblearia i que pugui anar dia rere dia cap a millor, cap a la indepèndencia.

29 05 2008
Lluís

Francesc, ningú no critica que en Gerard s’hagi posicionat per un o altre candidat. El posicionament del Gerard és de sobres conegut entre els militants des de fa mesos i ningú no li ho ha retret. El que es retreu és que surti a parlar al míting central d’una candidatura determinada rodejat de mitja executiva nacional, amb la corresponent foto. Sí, a nivell formal diran que no hi anava com a portaveu de les JERC, però a nivell extern la imatge que queda (i que se sabia que quedaria) és que les JERC donen suport a en Puigcercós. I és que és precisament per això que va sortir ell a parlar i no un altre: perquè se sabia que, d’aquesta manera, donaria la impressió que les JERC estan amb en Puigcercós sense necessitat que cap comunicat oficial ho digués. El “ja ens entenem” que tant abunda en la política.

Jo a en Gerard el respecto i l’aprecio, i crec que té qualitats més que sobrades per a ser portaveu de les JERC i per a continuar-ho sent, però crec que ha comès una irresponsabilitat molt gran i que ha de rectificar, públicament i privada. Tant per respecte a la militància i al Consell Nacional, com per intel·ligència política: una rectificació a temps dona molta més credibilitat que l’entestament en l’error.

I respecte de l’Anna, comparteixo tot el que en Jordi diu a l’article.

29 05 2008
Alexandre Figueres

Estic plenament d’acord amb l’article. Pel que he anat sabent, l’Anna va informar tota la militància del que faria, i no va usar el seu càrrec.

D’altra banda, té raó l’anònim quan diu que tots tenim assumit que la ponència oficial és la de’n Puigcercós. Aquesta política de fets consumats que es vol deixar com a vàlida amb arguments tan buits i multiusos com els de’n Francesc que reclama “unitat, responsabilitat, lleialtat” i a més reclama que no s’usin paraules com “dignitat”, “pèrdua de confiança”, “deslleialtat”.

I que vols que diguin. Jo m’identifico amb aquestes paraules, i suposo que els 90 signants també. Alguns fan com amb la merda de casa, que si l’amagues sota la catifa sembla que ja no hi és.

Creus que si no hagués sortit aquest manifest 90 militants (i segurament molts més) no se sentirien igualment decebuts i amb pèrdua de confiança vers els seus líders? Aleshores no existiria problema xq no se’n parlaria?

La politica de fets consumats i la suposada responsabilitat i unitat i lleialtat que només s’aplica per validar les cagades dels que manen i deixar-les coma bones en pro d’un suposat bé superior, la cohesió de la organització, és una falacia, xq cohesiona més reparar els errors i elevar les critiques ni que sigui de forma pública si això produeix una rectificació, que no anar guardant la merda sota l’estora, fins que un dia, de tanta que n’hi haurà, ensopegarem amb ella.

Jo vull poder confiar en el Gerard COca. però m’ho ha de posar fàcil, xq per ara tot el que fa va en direcció contraria. I ho diu un que el passat Consell Nacional el va felicitar per la resolució que ara s’ha passat pel folre.

29 05 2008
Pep

Preferesc opinar mirant tots els punts de vista, valorant el que ha passat amb profunditat i mantenint la calma.

No estic d’acord amb signar el manifest. Tal com han dit seria millor debatre-ho internament i evitar donar la imatge de desunió. Per favor, no arreglem els problemes a l’escala, tot podent fer-ho dins de casa.

Sort, companys!

PD: Anna Peña, patriota valenciana, a portaveu nacional!

30 05 2008
Anònimus

Tenies por que l’Anna s’enfadés ???Una mica més i s’ofega tant d’ensabonament!

30 05 2008
Miquel

Alexandre,

el debat sobre persones és subjectiu.

T’ho demostro: opino que ets un residu que s’ha anat arrossegant fins que ha comprobat que no té capacitat de treball i que per tant no és una persona capaç, vàlida o dessitjada per treballar des de les estructures de l’organització. Veient que el teu drama personal ( el fet de tenir un ós a l’esquena ) t’invalida per ocupar responsabilitats serioses, decideixes tirar pel dret sempre ( i pretens que sembli una cosa normal, fas de la necessitat virtut ) i anar de guais i de contestatari per vies que s’escapen a les de la lògica política de les JERC ( esforç, companyerisme, autoconservació del capital polític llaurat durant anys ).

Si al còctel hi afegeixes els teus traumes personals i altres coses que m’estalvio aquí, el resultat és l’actual.

Suposo que tens un altra opinió de tú mateix, però la meva inquebrantable sensació és aquesta i si no fos perque compartim militància, signaria un manifest deixant-ho clar.

2 06 2008
Jordi

Reagrupament ja us ha posat en un banner a la seva plana web.

Passeu a estar satel·litzats per RCat i automàticament el vostre manifest perd centralitat i passeu a estar utilitzats i prendre partit per una de les candidatures just el que denuncieu d’en Coca…

Jo m’ho faria mirar…

2 06 2008
bascu

Jordi (comentari nº9), reagrupament es lliure de fer el que vulgui en el seu lloc web. Que ell(e)s posen un enllaç no vol dir res.

Personalment esquerra no m’agrada, i les jerc cada vegada menys. Més m’agrada la gent de jerc que val, però no la organització en si, i es molt trist veure el joc que esteu fent uns i altres i com us esteu minant.

Una salutació i més independència i més socialisme. Que us fa falta.

5 06 2008
Joni Blas

Tot el que volgueu, però l’enquesta de l’Avui és clara: guanya Carretero. Per tant, Gerard, maco, l’has pifiada… T’hauràs de menjar amb patates la teva vanitat i la teva ambició de ser diputat, a qualsevol preu, al Parlament de Catalunya o al Congrés espanyol com el Pere Aragonès o la Georgina Oliva. Tranquil, Geri, apuntar-se al SOC és ben fàcil. Només s’ha d’omplir una instància i ells mateixos t’ensenyen a fer currículums. “Qué lastima! Pero adiós…”

10 06 2008
jordiaranda

1) Reagrupament va nèixer només dos mesos abans que EI. Però t’accepto que el vot recollit per Carretero és estructuralment diferent al d’EI pel que he comentat en el punt 2 del meu escrit.

2) No sé quan fa que Puigcercós volia ser president, ni crec que tampoc importi ja que això no deixa de ser una excusa per tapar les pròpies vergonyes, per tant m’estalviaré entrar al drap. Per cert Uriel també porta mitja vida al partit.

3) En el moment que hi ha 4 candidatures, si una obté el 40% al meu entendre ja és molt. Si tu saps d’algú que deia que Puigcercós recolliria el 60% dels vots, francament estava equivocat. però jo t’he aprlat de l’Uriel mateix, no d’algú que treballa a no sé on o que creu que no se quan. Eren paraules textuals d’un candidat a la Secretaria General.

4) Cert, Roma no es va fer amb una hora però no creus que seria molt més important i productiu recollir el 20% del suport d’EI per tal d’ajudar al canvi de rumb que necessita ERC en comptes de caure en personalismes.

5) Aviam, som ERC. Per tant, és més que lògic que les propostes s’assemblessin entre si. Tingues present, i aquí desmuntare part del teu argument, que les dues candidatures que van fer públic abans el seu programa van ser Reagrupament i Gent d’Esquerra. No sé qui copia a qui.

6) Et reconec que en més d’un cop m’havia plantejat cotar a l’Uriel, però crec personalment que li ha pogut un excés de personalisme (al meu entendre) i que ha utilitzat a gent per tal de fer mal a les JERC. Suposo que ja saps a que em refereixo… no? I això per mi és imperdonable per una persona que sap que són les JERC i sap quin és el seu funcionament.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s