Dos dies de festa valenciana.

1 08 2007

Tot comença dilluns, fent-me un auto check-in a l’Euromed, destinació València. Després d’haver matinat per anar a treballar, agarro el tren de les 5 cap al sud, on aprofito per dormir fins passat Castelló, i d’ací fins al Cap i Casal del País Valencià, vaig pensant en cosetes de la secretaria regional (i “interregional” Camp-PV) d’Imatge i Comunicació.

Al baixar, Anna està a l’andana esperant-me per anar ja cap al cinema on hem quedat amb d’altres, primer amics i després companys de partit, per anar a veure Els Simpson. Els qui em coneixen saben que sóc un enganxat de les crispetes… doncs aquesta vegada, i com no podia ser d’altra manera en honor al protagonista de la pel·lícula, natxos! En fi, entre riures, partides de caixa varies i crits de “País Valencià, País Valencià”, s’acaba la pel·lícula, això si, sense que aparegui Matias Prats. Mentre sopàvem, començà la tertúlia política, sobretot parlant de CiU i la seva dualitat nacional: ànsies ministerials a Madrid i fam presidencial a Barcelona, xerrada que acaba a altes hores de la matinada al Casal d’Esquerra de València, pas que aprofito jo per fer una espoliació en tota regla de material d’Esquerra. El hobby és el hobby…

L’endemà em llevo aviat, mentre Anna no s’aixecà fins la 1:30. Ella assegura que va ser al reves, no us la cregueu. Cap allà les 2 anem a casa d’Ulisses, que ens va fer uns espaguetis boníssims, fem una migdiadeta, en uns sofàs genials, amb la incorporació de Tere mentre a la televisió fan Shrek 3. Arriben les 6 de la tarda, hora de començar a desfilar, doncs hem quedat per anar al Casal d’Esquerra, punt de sortida de l’expedició cap a Benifairó, que estan de festes i la gent d’Esquerra organitza un sopar republicà.

L’ambient del sopar era genial: més 200 persones en un acte d’Esquerra, amb parlaments, crits i regals per a l’Anna (era el seu aniversari) inclosos. Després, petita trobada raconaire prèvia al concert… quin concert! Impressionant! La gent de les JERPV muntant muixerangues, tots ballant i cantant com desesperats gaudint de l’ambient i jo cada segon que passava sentint-me més valencià que principatí!

Se’ns dubte cada vegada que vaig al País Valencià, torno amb les piles carregades, amb l’ànim més alt i amb moltes idees al cap. Tot i que no puc anar a viure allà, que ja m’agradaria, hi ha qui ja em considera un valencià del nord. Com deia al principi, molta gent del sud ja ens uneix més una amistat que no pas el fet de ser companys de partit. Havia un que deia que el seu país era petit, jo crec que el nostre país és enorme, doncs hi ha molta gent, i em refereixo especialment a la gent del sud, que tenen un cor enorme i una capacitat de treball per la causa sense límits, a tots ells i elles, una abraçada enorme!

(Final ràpid: després del concert, a dormir a casa del regidor, al mati cap a València a devorar, que no dinar, en un restaurant italià, una dutxa a casa l’Anna, comiat de sons pares i cap a l’Euromed destinació Tarragona, que demà treballo d’hora. )

Accions

Information

13 responses

1 08 2007
Anna

Quines 48 hores més grans!!! Gràcies per venir una vegada més per aquestes terres que ja t’atorguen el títol de valencià d’Altafulla.

I gràcies per compartir la meua arribada als 21 amb mi! De part del teu regal de cumple: suck suck! xD

2 08 2007
Tere Bellido

Jordiiii!!!! el valencià d’Altafulla, a vore quan tornes i anem de festeta i et done mes classes de valencià 😉 hahahaha.
M’ho he passat molt be amb tu.

Visca el País Valencià Nord!!!!

9 08 2007
Jordi

A la pròxima t’apuntes a la muixeranga de Sueca.

20 08 2007
David

Ei Jordi!!!

Porto alguns dies buscant-te. Sol em puc comunicar amb tu en el teu bloc?

Tinc algun llibre per allí que encara et dec. A més a més no se si ja tens pis o que faràs ara al setembre. A vere si podem parlar i quedar per fer un cafetó.

Ara jo també tinc un problema amb el País Valencià. He fets bons amics al camp de treball al Marroc i alguns són d’Elx. No és tant petit el país. Són 40 o 50 euros en Euromed només. buff. No podrien ser d’algun petit poble de rodalies de Torredembarra , com per exemple d’Altafulla?

Vinga ens veiem.

25 08 2007
Anonymous

Hola,

sóc el bloc del Molinera, algú sap on està`el meu administrador, vull que m’actualitzin,

Gràcies

25 08 2007
Anonymous

Hola jordi

ja tinc ganes de coneixe’t, ens veiem avui al sopar

el notari

25 08 2007
Tondo Rotondo

Sempre és saludabñe baixar cap al sud del país!

28 08 2007
de la Torre

Hola Jordi,

Descubro tu blog a través del del Capitán Tarragona.

Comenta en él que eres trabajador de RENFE. Tu opinión a cerca de los colapsos de cercanías y demás tipos de trenes, seguro que no me la pierdo 🙂

Añado tu blog a mi lista de blogs recomendados, aunque eso del subtítulo que encabeza tu blog de que los “Països Catalans” hagan una “mirada cap a Europa i el món”… te has olvidado de España ¿no? que es quien le seguirá dando de comer 🙂

Venga saludos.

31 08 2007
Jordi

Que Espanya dona de menjar als PPCC??? El que s’ha de sentir…

I si, m’he oblidat d’Espanya… però que volies, que volies que poses tots els països de la UE? Perque per a mi, Espanya no és res més que un Estat més del món.

Demà dia 1, el bloc torna! ^^

7 09 2007
Hurtis

Jordi,

Com que vas anar a València i no vas menjar paella? A mi m´encanta la pasta italiana, però…

Per cert, si tant t´estimes la Comunitat Valenciana (així s´anomena ofialment i també tenen Estatut propi, ejem ejem)… per què no respectes que no vulguin els valencians formar part dels inventats “Païssos Catalans”? Per cert, si s´arribara a això… el PP sería el partit més votat, jeje.

I per acabar… com pots tindre un link a ANV-ETA? Són part d´ETA i ho saps; una cosa és que el Carod vagi a Perninyan, però… donar suport a qui no condemna els atemptats d´ETA i els justifica… ERC ha donar bon exemple deixant a l´història Terra Lliure. Aralar no és Batasuna; condemna, en principi.

Himne: “nos oferim noves glòries a Espanya” made in València.

8 09 2007
Jordi

Bé, el País Valencià, denominació historica seva, és molt més que la paella. Hi ha gent que anem més enllà de la folklorització gastronomica.

Ja que dius que tenen Estatut propi, són tan democrates els que hi manen, que res de referendums, votació al Parlament i apa.

D’on treus que els i les valencianes no volen formar part dels Països Catalans? S’hi ha fet un referendum i jo no m’he n’he adonat? Que perdut que vaig…

Tinc el link d’EAE-ANB perquè sóc democrata i no crec en la ilegalització d’idees, però aixó és un debat molt llarg. És més, hi han coses que hi discrepo, com pot ser tot el tema d’ETA… però vaja, Fraga també va ser part, i quina part, del franquisme, i bé que encara el teniu a primera fila del partit.

Esquerra, Terra Lliure, Aralar… no pateixis que el tema el conec força, sino ja tinc amics d’Aralar amb qui consultar qualsevol dubte.

8 09 2007
Anonymous

dos dies de vacances?, eih, que portes gaireb� un mes i mig.

9 09 2007
Hurtis

Jordi,

Si vols denominació històrica… millor Reyno de Valencia.

Al Parlament valencià està la representació del poble valencià, i per cert… té majoría absoluta desde fa anys el PP. Així que veig complicat això de que els valencians vulguin formar part dels inventats PPCC.

Fraga, per molt que la gent digui, va ser un reformista i si el van enviar d´ambaixador a Londres per discrepar… va ser per algo; de fet és un dels pares de la Constitució.

Allò de la paella era només una broma, però ja veig que la gent d´esquerres no té tant humor com la dreta en general; jejeje.

Jo tampoc estic a favor d´ilegalitzar idees, però… si ANV és Batasuna i Batasuna és ETA… doncs són terroristes i els terroristes… han de ser legals? Si us plau…

Deixa un comentari

