Jo? valencià d’Altafulla!

4 04 2007
Abans d’entrar a les JERC no em creia allò dels Països Catalans, veia el País Valencià com un lloc anticatalà, feixista i perquè no, d’una altra època. Però hi ha un moment en que vaig enfrontar-me a la realitat i vaig tenir la sort de conèixer gent del que ara conec com “el Sud”, és a dir, per a mi, la meva nació acabava a una mica més al sud d’Alacant. I això no queda en un simple pensament, coneixes gent fantàstica, grans o joves, que lluiten en el dia a dia per a fer que Catalunya i el País Valencià els arribi el dia que caminin plegats, juntament amb la gent de les Illes, en el projecte social i nacional dels Països Catalans.


Però com a tot arreu, et trobes els típics, que amb ganes de protagonisme, volen vendre una cosa d’una manera quan realment no és així, i no, no parlo d’Artur Mas. Parlo d’Enric Morera, Secretari General del Bloc Nacionalista Valencià, un Mas a la valenciana. El personatge en qüestió en una entrevista ha fet dues declaracions que m’han irritat.

Segons Morera, “Per a Catalunya, el País Valencià no existeix”. Perdoni’m, però jo sóc del Principat, i en el meu dia a dia tinc molt present el País Valencià, tan que me l’arribo a creure, de debò. Fa unes setmanes vaig estar al míting d’Esquerra a Ciutat de València, el 5 de maig tornaré al cap i casal del País Valencià a manifestar-me per la commemoració dels 300 anys de la Batalla d’Almansa (derrota també del meu poble), i cap allà l’estiu segurament m’arribaré a Elx amb Anna, a la presentació de diferents seccions locals de les JERPV per la zona.

És més, amb el País Valencià no només m’uneix un vincle d’Euromed amunt, Euromed avall. La meva avia paterna era valenciana, de Benicarló si mal no recordo. I això fa que de tan en tan em consideri valencià, molt de rebot, però orgullós.

El bo de Morera, a més, i aquí va la seva segona frase que provoca vergonya aliena, a dit que “Esquerra del País Valencià és un aliat objectiu del PP”. Només diré que és el Bloc Nacionalista Valencià qui pacta i fa PAIs, que no País, juntament amb els populars. Potser és que Morera, com al PP, voldria que Esquerra no tingues cap representació al País Valencià.

Per últim, dir-li a Morera que el 5 de maig molta gent d’Esquerra i les JERC, “valencians del principat”, anirem a manifestar-nos juntament amb els companys de partit del País Valencià, o “catalans del sud”… com cada any. Perquè, que fa la seva estimada aliada de CiU pel 5 de maig? Un nou DVD on hi torni a dir que anar a Perpinyà és sortir fora del país?

Accions

Information

11 responses

4 04 2007
Erdrag

Totalment d’acord Jordi!!!
Cada dia m’adono més de la bombolla en que viu el País Valencià on només en pot sortir la informació ben filtrada i on només ens arriba un tipus d’imatges i un tipus d’opinió.

4 04 2007
Anonymous

Pronòstic Altafulla.

PSC 2
ABG 2
CIU 2
AUPA 1
ERC 1
PP 1
IDEAL 1
PAU 1

4 04 2007
Jordi

Val, val, el proper fil serà sobre pronostics altafullencs.

xD

4 04 2007
Josep Amílcar Albert

Hola valencià del nord, enhorabona per aquest post. Tot el meu reconeixement pels catalans que teniu present que el País no acaba fins Guardamar.
Els panxacontents del Bloc ja ho tenen bé i s’aconformen amb allò que anomenaven tercera via.
Cal recordar-los que abans de llançar-se en braços del PC en uns casos, i en altres del PSOE volien pactar amb Unión Valenciana?.
Ai la memòria Morera, rabets de pança hauràs de prendre!!

4 04 2007
Anna

Hola!. Ja saps que en pense de tot plegat, i les converses que hem tingut. Gràcies per fer públic el compromís (de veritat) per la gent i pel projecte del país valencià. Dic fer públic perquè nosaltres ho tenim molt present

una abraçada

5 04 2007
Joarló

Endavant amb les JERPV d’Altafulla! Endavant amb un projecte d’il·lusió i progrés.
Que no s’apague la llum!

10 04 2007
Xavier

ei com anem JERPV-Altafulla que bo tió en veurem prompte salutacions des de Sagunt les JERPV no s’aturen

16 04 2007
Carles Lombarte

Jo feia Temps creia en una Catalunya Lliure pero desde que veig que els de ERC preferiu fer president a un Espanyolista abans que un Nacionalista Catalá cada dia ho veig mes lluny…

Visca Catalunya Lliure!

17 04 2007
Jordi

Perdona… qui és nacionalista català? Aquest que tenia el suport d’una possible futura consellera del PP? Un que vota en contra del Dret a l’Autodeterminació? Un que el seu Secretari General diu que no és independentista i vol ser ministre?

Puc riure?

17 04 2007
taronget

Hola,

Crec que he parlat amb tu del tema dels PPCC fa ja un temps (quan tu tenies un nom en rus i jo vivia lluny d’ací xD), és a dir, quan pensaves que el PV era “un lloc anticatalà, feixista i perquè no, d’una altra època”.

Així i tot, crec que et falta informació com per parlar d’Enric Morera com si fora un tio en ganes de protagonisme. Un poquet d’informació:

1) És Esquerra qui centra casi totes les seues campanyes electorals en criticar el Bloc (neoblavers al 2003 i ara diuen que han abandonat l’espai del valencianisme progressista, vaja…)

2) És Esquerra qui va vetar l’entrada del Bloc a l’ALE (Free European Alliance).

Podríem continuar, però tant fa. Jo crec que Morera hauria de continuar com ha fet fins eixa entrevista: no parlar d’Esquerra ni res… perque no és el nostre adversari. El Bloc és l’adversari d’ERPV pero ERPV no deu ser l’adversari del Bloc MAI.

Després de les eleccions, segur que alguns deixan de dramatitzar tant les coses.. ja voreu…

18 04 2007
Carles Lombarte

Respecte al tema de la Proposta de Autodeterminació simplement dir-te que quant varem arrivar a un acord amb en Xavier Vendrell el Senyor Carod va ordenar que trenques tot acord amb CiU npo fos cas que el Jefe Monti S’enfades.

i ja que parles de Secretari Generalsimplement dir-te que el Secretari General del meu partit es L’Artur Mas o en Jordi Cuminal el senyor Duran i Lleida forma part de unió.

Deixa un comentari

