Sóc solidari, sóc antiespanyol?

2 01 2006

Abans de tot, espero que hagueu tingut un bon inici d’any 2006.

Ahir per cap d’any, vaig anar a sopar a casa d’uns amics de la família aquí Altafulla i com passa a gairebé tot sopar, les converses que teníem cada vegada anaven derivant cap a continguts polítics. I com no varem acabar parlant del Nou Estatut, la insolidaritat i el fet de sentir-se, o no, català o espanyol.

Quan varem tocar el tema dels diners, més d’un es va exaltar. Jo amb la meva tranquil·litat vaig exposar un enunciat que compartiré amb vosaltres, lògicament. Us l’exposo:

Suposem que l’espoli fiscal que pateixen els Països Catalans, per part de l’estat espanyol fos cada any la quantitat 100. Ara suposem que els representants polítics dels Països Catalans diguessin als seus homòlegs espanyols que a partir d’aquest any, els deixarem de donar 100, però que d’aquets 100, la meitat ens la quedaríem nosaltres i l’altra meitat la enviaríem al país/països més pobre/s del món.

Al moment, els Països Catalans esdevindrien la nació més solidaria del món. En números i percentatges aproximats els Països Catalans, la nostra terra, ingressarien de més 9.875 milions d’€ (unes 1.639.250.000.000 pessetes) cada any i destinarien la mateixa quantitat als països més pobres del món. Percentualment parlaríem d’un 4.7% del nostre PIB.

Actualment la mitja mundial en % sobre inversió solidaria cap a estats que necessiten d’ajudes és del 0.26%, i tots els països del món (o gairebé tots) s’han compromès a destinar el 0.7%… els Països Catalans donarien el 4.7%, crec que els números són prou clars. Qui s’atreviria a dir que som uns solidaris?

Doncs bé, davant d’aquesta argumentació, alguns dels que m’acompanyaven en el sopar d’ahir em van titllar d’insolidari a mi. Em vaig quedar sorprès. Em van titllar d’insolidari sota l’argument de que “prefieres dar tu dinero a un niño de Zimbabwe a uno de Extremadura, tu quieres joder a los españoles!”. Doncs si. Jo sóc internacionalista i abans prefereixo que els meus diners vagin a parar a Zimbabwe per a construir una xarxa adequada d’aigües o d’escoles a que vagin a Extremadura, què que jo sàpiga, allà ja fa molt de temps que ja hi tenen escoles i aigua corrent.

En fi…

Anuncis

Accions

Information

3 responses

2 01 2006
Joan Safont

Benvolgut Jordi,
Primer de tot Bon any 2006!
A continuació deixa’m agraïr-te la teva felicitació i entrada al meu racó del ciberespai, el link que hi tens posat i la declaració com a lector habitual, que em fa posar vermell… Res més, comenta’m el que vulguis i endavant company!

3 01 2006
Joarló

Benvolgut Jordi,
Primer de tot, jo no som polític, som illenc (que és millor!).
Desgraciament, estar de costat de Catalunya és perillós, ja que ja et qualifiquen de terrorista… ¬¬’

Bon any!

16 04 2009
adr

sabeu perke els de lespanyol els i agrada ana a la molina —- perke els i agrada prekticar el” descens ”
XDXDXDXDX

Deixa un comentari

